2010. június 27., vasárnap

Az olasz egészségügyről pozitívat mondani nyilvánosság előtt kb. olyan, mint a magyarról, egyedól marad az ember a társaságban... Jót nem lehet róla hallani, épp ezért megírom az én mai tapasztalatomat.
Már tegnap este úgy égett a jobb szemem, hogy olyan fájdalomra nem emlékszem az életemből, ma reggelre csak még rosszabb lett, ki se bírtam nyitni. Így aztán anyukámmal, napszemüveggel - azt a funkciót tölti most be nálam, mint az Operaház fantomjánál a maszk - és EU egészségügyi kártyával felszerelkezve elindultam elsősegély keresésére. A gyógyszertárban azt tanácsolták, hogy menjünk az Ospedale Oftalmico speciális szemészeti elsősegélyéhez (Piazzale degli eroi - ha valakinek egyszer  a jelen sorok olvasói közül begyulladna a szeme Rómában). Megdöbbentő tapasztalatok sorozata ért:
1. ésszerűen van megszervezve! Először egy rutin vizsgálaton esik át mindenki (ami gyorsan megy, senkinek sem kellett sokat várnia), belenéz egy doki és valamilyen színű sorszámot ad. Én zöldet kaptam, mert sürgős vészhelyzetnek minősítették a szemem állapotát. Így kiszelektálva egész keveset kell várnia az embernek a saját vizsgálatára.
2. Nagyon lelkiismeretes volt a doki is, az asszisztens is, nem éreztettek semmi "tököm tele van a vasárnapi ügyelettel" érzést (amit egyébként teljesen megértettem volna). Visszarendeltek holnap reggelre kontrollra. (Ugyanis 4 féle szerrel kell kezelnem a szemem, kicsi javulás már van is.)
3. Nem kellett fizetnem semmit. Megmutattam az EU egészségügyi kártyámat kicsit bizsontalanul, mire mondták, hogy "Olaszországban nem kell fizetni az elsősegélyért, honnan jönnek, Amerikából?". =) Persze ez azt is mutatja, hogy súlyosabb a baj, mint gondoltam...

2 megjegyzés:

zsö írta...

Jobbulást:)

Ági írta...

Köszönöm. :) Ma egy kicsit azért megszívtam, mert másik doki volt, aki azzal kezdte, hogy "a bal szemeddel van baj?" miközben a jobb van kétszeresére dagadva és bevörösödve... Felhívtam az otthoni szemorvosomat, és teljesen kiakadt azon, hogy itt pupillatágító cseppet írtak fel nekem napont 2szerre, mert 5 napig homályosan fogok látni tőle. Nos, valóban, tagnep még láttam a jobb szememmel, ma már irtó homályosan...