2009. december 3., csütörtök

Félsiker

Most már jobban tetszik a Sapienza oktatási rendszere, hogy nagy nehezen belekerültem. Mind a 65 eltés kreditemet elfogadták és minden vizsgámat betudták valamilyen itteni tanegységnek, pl. a magyar középkorosat Kelet-Európa történetének. A szakfelelős azt mondta, hogy ezen a táblázaton kívül semmilyen dokumentumot nem kell beadnom a külföldiek titkárságán, de ha akarom, visszaadja a papírjaimat. Szerencsére most már elég dörzsölt voltam hozzá, hogy visszakérjem, ugyanis a külföldiek titkárságán azzal próbált meg lerázni (vélhetően azért, mert 11:59-kor toppantam be és 12-kor zárnak) a pasi, hogy minden dokumentumot vissza kell szereznem, mire diadalmasan a kezébe nyomtam mindent. Szóval tisztázódott, hogy másodéves vagyok, de csak kedden mehetek a tutoromhoz, hogy megcsinálja a "tantervemet". Ez a rendszer abból indul ki, hogy már annyira bonyolult eligazodni a kötelező, választható, kötelezően választható, egyiknek ennyi, másiknak amannyi kreditet érő órák labirintusában, hogy nyilván képtelenek rá a hallgatók, tehát tutort rendelnek mellé, gondolom a tanárok nagy örömére, mert így egyenként kell foglalkozniuk egy csomó hallgatóval.

2 megjegyzés:

Péter írta...

Tök jó, hogy minden kerditedet elfogadták. Remélem, amikor majd hazajössz, akkor is el fogják majd fogadni a kintieket... Sajnos nekem van olyan ismerősöm angolon, aki - azt hiszem - Pécsről jött át, ott 4. féléves volt és valami 50, vagy 60 kreditjét nem fogadták el, és kb. 2. félévtől egy csomó mindent újra kell tanulnia. :( Remélem, Neked több szerencséd lesz!
Mellesleg milyen hálás lennék, ha valaki összerakná helyettem az órarendemet, és nem kéne félévente idegösszeroppanást kapni az ETR-től... :)

Ági írta...

Végülis csak 15-én mehetek a tutorhoz, a szünet előtti utolsó héten, úgyhogy nem sok esélyem van karácsony előtt megkeresni azokat a tanárokat, akiknek az órájára nem jártam, de vizsgázom, hogy adjanak irodalomjegyzéket... Dehát inkább elhalasztom az ezen való stresszelést, van tanulnivalóm így is. Az otthoni TO-ba én sem sok reményt fektetek, de inkább úgy fogom fel, hogy egy év Róma bőven ellensúlyozza azt is, ha egy évvel tovább kell járnom egyetemre. És különben is ezek után a hivatali csatározások után olyan edzett leszek a magyar TO-val szemben, hogy csak na. :D akár még el is érhetek valamit:D csak a bizáncos vizsgámat szeretném mindenképp lenyomni a torkukon, hogy kiváltsa az eltés "középkori egyetemes szemináriumot", ami még hiányzik. Mert azért nem semmi idegen nyelven átrágni magam az 500 oldalas bizantológia könyvön, nem?