2009. november 8., vasárnap



Az ETR-től sem mindig vagyunk oda, az biztos, de ha látnátok a Sapienza hasonló rendszerét, az Infostudot, örökre beleszeretnétek az ETR-be! 66ezerszer írtam be, hogy Magyarországon érettségiztem, és egyszer sem mentődött el. Ugyanígy az állampolgárságom sem... Na mindegy.
Ma templomtúrát csináltunk: San Giovanni in Laterano, San Salvatore és San Clemente. A San Clemente az egyik legérdekesebb templom, mert először is római lakóház volt, aztán beleépítettek egy Mithrász szentélyt, aztán a 4. sz. végén afölé egy ókeresztény bazilikát, és legfelül van egy kicsit újabb templom, amit aztán a 18. sz-ban felújítottak. Szóval egy 3 szintes komplexumról van szó, de nagyon zeg-zugos és kísérteties, és ettől a részek magukban sokkal kisebbnek tűnnek, mint amekkorák. A legalsó szinten lehet hallani a szennyvíz csobogását is.
Azt nem értem, miért engednek be turistákat a templomokba vasárnapi misék alatt, nagyon zavaróak lehetünk... A zsinagógában viszont vallatóra fogják az embert, akkor is ha szertartásra akarna bemerészkedni (értem én a biztonsági előírásokat, csak egy kicsit groteszk helyzeteket produkálnak).

Főleg a templomokat fényképeztem le A-tól Z-ig (a San Clementében nem lehetett, de nem is volt baj, mert lemerült az aksim, úgyhogy nagyon idegesített volna, ha néznem kell, amint a többi turista fényképez), de van más is, ezen a linken meg lehet nézni őket: http://picasaweb.google.com/agneskelemen218/Roma#

1 megjegyzés:

zsö írta...

Pont erre gondoltam, hogy írhatnál valami informatív képaláírást (tudom, szóismétlés), ha már úgyis pont Rómában vagy, pont töriszakosként:) olasz ETR-hez további kitartást!:)