2012. május 17., csütörtök

Kölcsönös könyvkölcsönzés

Ma a Benedek Elek Szakiskolában tartottunk Haver foglalkozást, ahova a "speciális igényű tanuló" címkével rendelkező gyerekek járnak, autisták és enyhén fogyatékosok is. Eleve nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz nekik tanítani és ez lett az egyik legjobb élményem az informális oktatással kapcsolatban. Hihetetlenül barátságosak, kedvesek és nyitottak voltak. Egy csomó gyerekről nem derült ki számomra, hogy mitől lehet "speciális igényű", van egy olyan gyanúm, hogy egyszerűen kényelmességből sorolnak be ide gyerekeket, vagy egyszerűen ez egy olyan elfogadó közeg, ahol jól érezheti magát sok mindenki, aki egy poroszos iskolában nem. Mindenesetre kaptam bizony pár olyan kérdést, ami sokkal értelmesebb volt, mint amit "egészséges" kamaszoktól szoktam. Miközben "élő könyv voltam", aközben kvázi cserébe én is kaptam egy csomó kedves élő könyvet. :)  Például arról beszélgettünk, hogy  ki mit gondol Istenről. És végre találkoztam élőben valakivel, aki Jehova tanúja, egy gyerekkel, aki retorikailag teljesen egyszerű, logikus és profi magyarázatot adott a karácsonyfa és a karácsonyi ajándékozás értelmetlenségéről.

Érdekességképpen fényképek a Haver Alapítvány facebookján:
http://www.facebook.com/HaverAlapitvany

Nincsenek megjegyzések: